Jak zastavit lámání vlasů

Obsah:

  • Příčiny lámání vlasů
  • Tipy pro zdravé vlasy
  • Závěr

vlasy5 

Lámání vlasů může být způsobeno stresem, teplem, základními podmínkami a dalšími příčinami. Zjistěte, co může způsobovat lámání vlasů a jak mu zabránit.

Lámání vlasů má mnoho různých příčin. Zdravé vlasy jsou závislé na vnitřní kutikule s překrývajícími se šupinkami, která drží prameny pohromadě.

Když se tyto šupinky poruší, vlasy se mohou vysušit a nakonec oddělit, což vede k jejich poškození. To způsobuje lámavost spolu s dalšími příznaky, jako je krepatění a suchost.

Přečtěte si další informace o 12 nejčastějších příčinách lámání vlasů a o tom, co s nimi můžete dělat.

Příčiny lámání vlasů

1. Strava

Na starém rčení "jste to, co jíte" je skutečně hodně pravdy, zejména pokud jde o zdraví vlasů a pokožky.

Určité živiny pomáhají vlasům růst a zabraňují jejich lámání v důsledku poškození. Dbejte na to, abyste v každodenní stravě měli dostatek zinku, železa a kyseliny listové.

Dostatek bílkovin a antioxidantů (které se nacházejí v rostlinných potravinách) může také udržet vaše vlasy bez poškození. Růst vlasů mohou podpořit také některé vitaminy.

vlasy5

2. Stres

Existuje mnoho důkazů poukazujících na souvislost mezi stresem a vypadáváním vlasů, ale je také známo, že stres může vést k lámání vlasů.

Telogenní efluvium je běžný typ alopecie způsobený stresem, který s největší pravděpodobností souvisí s poškozením vlasů. Tento typ stresu způsobuje nečinnost folikulů, takže vlasy, které jsou uprostřed růstového cyklu, se mohou lámat. Můžete také zaznamenat ztrátu starých vlasů.

Zvládání stresu může vést ke zdravějším vlasům.

3. Suchost

Nezvykle suché vlasy mohou být jedním z předstupňů lámání a lámání.

Může to být způsobeno také řadou faktorů, včetně suchého počasí, nízké vlhkosti a přílišného tepla. Při mytí vlasů dbejte na to, abyste používali teplou, nikoli horkou vodu - ta může vést k dalšímu vysušování.

Pokud jsou vaše konečky suché, zvažte, zda byste neměli šampon zaměřit pouze na pokožku hlavy. Vynechání kondicionéru je také nepřípustné. Zvažte použití masky na vlasy na střední délky a konečky vlasů.

Pokud vás tlačí čas, nastříkejte kondicionér před rozčesáváním mokrých vlasů.

4. Poškození teplem

Abyste dosáhli nejlepších výsledků s fénem, žehličkou na vlasy nebo kulmou, potřebujete vysoké teplo. Pokud však tyto nástroje používáte nesprávně nebo příliš často, riskujete, že si extrémními teplotami poškodíte pokožku hlavy.

Jedním ze způsobů, jak zabránit celkovému poškození vlasů teplem, je dopřát svým pramenům alespoň jednou týdně přestávku od všech stylingových nástrojů. Chcete-li snížit skutečné poškození vlasů teplem, zvolte keramické nástroje - ty se zahřívají rovnoměrněji, takže je nemusíte používat opakovaně na stejné části vlasů.

Před použitím tepla je také důležité vlasy chránit. Použijte sprej na ochranu před teplem, abyste minimalizovali poškození.

5. Nadměrná úprava vlasů

Trvalá ondulace, relaxace, profesionální narovnávání a barvení mohou vaše vlasy po prvním nebo dvou sezeních zdražit. Pokud však tyto služby provádíte příliš často, můžete porušit kutikulu a vlasy poškodit.

Trvalá barva na vlasy může také interagovat s pokožkou hlavy a potenciálně způsobit kontaktní dermatitidu.

Akademie dermatologů doporučuje prodloužit dobu mezi jednotlivými sezeními na 8 až 10 týdnů, pokud je to možné. Do té doby vyzkoušejte masku na vlasy, která prodlouží vaše výsledky.

6. Nadměrné mytí

Pokud máte mastnou pleť, je pravděpodobné, že máte také nadměrnou produkci kožního mazu (přirozeného oleje) ve vlasové pokožce. To může vést k pokušení mýt si vlasy častěji, než je nutné.

I když je každodenní mytí v pořádku, pokud máte mastné vlasy, neměli byste si je mýt častěji než jednou denně. Naopak extrémně suché vlasy mohou potřebovat mytí šamponem pouze jednou týdně.

Dbejte také na to, abyste šamponem šetrně myli pokožku hlavy a kondicionér nanášejte plynule od konečků ke kořínkům.

7. Nesprávné sušení ručníkem

Když vyjdete ze sprchy, přirozenou reakcí je otřít si pokožku a vlasy ručníkem. Toto tření však ve skutečnosti poškozuje vlasy v době, kdy jsou nejzranitelnější (po namočení).

Namísto tření vody z vlasů si je raději omotejte savým ručníkem. Ručník můžete také nechat ve vlasech jako dočasné opatření, které absorbuje přebytečnou vodu.

8. Pružné gumičky do vlasů

Elastické gumičky do vlasů jsou nezbytnou pomůckou, jak si během cvičení udržet vlasy mimo obličej. A přiznejme si, že se mohou hodit během špatných vlasových dnů nebo když spěcháte.

Problémem gumiček do vlasů je, že tahají za pokožku hlavy a vlasové kutikuly. Možná si dokonce všimnete, že vám při každém rozvázání culíku vypadne několik vlasů.

To můžete napravit tím, že si jednou za čas vlasy rozvážete nebo si účes uděláte trochu volnější, aby vás tolik netahal za vlasy.

Dbejte také na to, abyste nosili skutečné gumičky do vlasů, ne jen gumičky, které mohou vlasy poškodit.

9. Nesprávné rozčesávání a rozčesávání vlasů

Možná jste slyšeli, že česání vlasů 100 tahy denně je pro vaše vlasy dobré, ale Akademie dermatologie říká, že je to prostě mýtus. Místo toho doporučují vlasy česat a rozčesávat pouze při úpravě účesu.

Jedna starší klinická studie z roku 2009 zjistila, že méně časté česání vede u žen k menšímu vypadávání vlasů.

Nezapomeňte používat hřebeny se širokými zuby, abyste zabránili lámání vlasů. Kartáč byste také měli používat pouze tehdy, když jsou vlasy suché, a vyhnout se používání plastových štětin. Místo toho vyzkoušejte kartáč s přírodními štětinami.

10. Nedostatečné zastřihování vlasů

Může se zdát, že stříhání vlasů je může poškodit. Paradoxně však zastřihování vlasů může pomoci udržet vlasy zdravé a bez roztřepených konečků.

O zastřihování vlasů můžete uvažovat podobně jako o peelingu pokožky - v obou případech může být potřeba odstranit část starých buněk, abyste pomohli růstu nových. Pokud máte roztřepené konečky, mohou se tyto trhliny v pokožce rozšířit po zbytku délky vlasů a nakonec vést k jejich lámání.

Navštivte kadeřníka přibližně každých osm týdnů, v závislosti na délce a struktuře vašich vlasů. I když vám vlasy dorůstají, zastřihávání poškozených konečků by mohlo zabránit dalšímu lámání.

11. Hypotyreóza

Hypotyreóza (porucha štítné žlázy s nízkou hladinou) nastává, když vaše štítná žláza neprodukuje dostatek hormonů štítné žlázy. Ačkoli je štítná žláza sama o sobě malá, hraje velkou roli při udržování funkčnosti vašeho těla. To zahrnuje váš metabolismus, srdeční frekvenci a dokonce i růst vlasů.

Lidé s nízkou hladinou štítné žlázy mohou pozorovat nadměrné poškození a vypadávání vlasů, zejména ve sprše nebo po česání. Pokud máte suché a poškozené vlasy v kombinaci s nízkou energií, náhlým přibýváním na váze a depresemi, navštivte svého lékaře a nechte si štítnou žlázu vyšetřit.

12. Poruchy příjmu potravy

Pokud vy nebo někdo z vašich blízkých žije s poruchou příjmu potravy, poškození vlasů je možným příznakem.

Některé poruchy příjmu potravy skutečně způsobují podvýživu, například mentální anorexie a mentální bulimie. V takových případech vlasové folikuly nedostávají dostatek živin potřebných k tvorbě nových vlasů a proces se zcela zastaví. Můžete si dokonce všimnout, že se nové vlasy uprostřed růstového cyklu odlamují.

Poruchy příjmu potravy mohou vést k ještě závažnějším následkům a vyžadují lékařské ošetření. Čtení osobních příběhů těch, kteří poruchy příjmu potravy překonali, může vás nebo vašeho blízkého inspirovat k vyhledání léčby.

Tipy pro zdravé vlasy

Abyste předešli budoucímu lámání vlasů, zvažte následující tipy pro péči o vlasy:

  • Myjte a upravujte vlasy denně, ale šetrně.
  • Po návštěvě bazénu používejte sadu plaveckého šamponu a kondicionéru.
  • Pokud je to možné, snažte se nechat vlasy vyschnout na vzduchu.
  • Ujistěte se, že všechny vazby a prodlužovací přípravky jsou lehké, aby netahaly za pokožku hlavy.
  • Zvažte nový účes, který vyžaduje méně škodlivou údržbu.
  • Jezte stravu bohatou na živiny, aby vaše vlasy dostávaly všechny potřebné živiny.
  • Vyhněte se nošení těsných klobouků kvůli módě - mějte je nasazené pouze kvůli ochraně před sluncem.

Závěr

Lámání vlasů může být frustrující. Dobrou zprávou je, že většinu příčin lze odstranit.

Pokud se lámání vlasů objevuje i po změnách ve stravě a vlasové rutině, je možná na čase navštívit odborníka, aby vyloučil nějaké základní zdravotní problémy.

Zpět do obchodu